Jestem flecistką, multiinstrumentalistką, podróżniczką, autorką miniatur etnicznych oraz utworów na flet, kompozytorką oraz twórcą projektów artystycznych, góralką z Beskidu Żywieckiego. Propagatorką fletowej kultury pasterskiej z regionu Żywiecczyzny. Dorastałam w rodzinie o tradycjach muzycznych. Od dziecka związana jestem z muzyką beskidzką. Do dzisiaj propaguję flecistkę etniczną świata ze szczególnym uwzględnieniem kultury południowej Żywiecczyzny.

Projekty mojego autorstwa to: „Królestwo Beskidu”, „Kasia Gacek Duda i Dariush Rasouli Euroasian”, „Recitale na flety Etniczne Świata Solo” oraz projekt „Kultury Fletowe Świata” – „Polish soul play melodies of Nation” oraz „Polifonia Flecistki Etnicznej”.

Pasjonuję się flecistyką etniczną, a w szczególności fletami karpackimi. Jestem autorką bezprecedensowych ornamentów etnicznych na flet poprzeczny współczesny w oparciu o szatę dźwiękową wybranych fletów etnicznych świata. Koncertuję w Polsce i na świecie. Moją największą miłością jest flet drewniany poprzeczny, który przenika przez świat muzyki klasycznej równolegle cytując brzmienia fletowych kultur muzycznych. Obecnie pracuję nad swoją kolejną autorską płytą „Euroasian” do której zaprosiłam wybitnego perskiego ney’istę Dariusha Rasouliego. W 2023r. rozpoczęłam współpracę z Małgorzatą Komorowską, gdzie w duecie harfowo fletowym wykonujemy prawykonania muzyki meksykańskiej Arturo Marqueza.

Ukończyłam Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na wydziale instrumentalnym – specjalność flet poprzeczny. Odbyłam roczne stypendium na Uniwersytecie Wiedeńskim w klasie Giseli Mashajekhi – Beer oraz Wolfganga Schulza. Ukończyłam studia podyplomowe w mistrzowskiej klasie fletu Jadwigi Kotnowskiej w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Swoje umiejętności rozwijałam podczas kursów mistrzowskich u następujących cenionych flecistów: Janos Balint, Peter Lukas Graf czy Aurele Nicolet. Jestem laureatką nagród w dziedzinie muzyki klasycznej oraz etnicznej i tradycyjnej. Koncertowałam jako muzyk orkiestrowy po całym świecie w różnych kolaboracjach orkiestrowych z następującymi dyrygentami: Marzena Diakun, Wojciech Rodek, Gabieriel Chmura, Krzysztof Penderecki, Uros Lajovic. 

Podróżując spotykam osoby budujące flety etniczne, które następnie sprowadzam do swojej beskidzkiej pracowni. Obecnie jestem doktorantem Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. W swojej kolekcji posiadam około 120 aerofonów etnicznych, które przywiozłam z krajów, z których się wywodzą lub które sprowadzane są przez osoby zamieszkałe w danym rejonie świata. 

Oprócz licznych koncertów oraz nagrań wspieram osoby, które chcą wgłębić się w kulturę gry na aerofonach etnicznych Polski i świata.

Wybrane projekty, wydarzenia i koncerty: 

  • Królestwo Beskidu – zespół założony pod koniec 2013r. Skupiający muzykę inspirowaną kulturą Żywiecczyzny oraz Śląska Cieszyńskiego. W repertuarze zespołu również można usłyszeć tradycyjne utwory beskidzkie takie jak Hajduk czy Wysoki Beskidzkie. Zespół rozpowszechnia kulturę muzyki Beskidu z elementami muzyki klasycznej. Wykonuję wiele utworów wykorzystując pasterskie aerofony ludowe.
  • Realizacja zamówienia w ramach festiwalu Warszawska Jesień. Przygotowanie projektu pt. „Tchnienie” na etniczne flety świata, instrumenty perkusyjne oraz elektronikę. Pokaz odbył się 18.04.2019r. w Pałacu Rzeźb w Warszawie.
  •    Koncert zespołu Królestwo Beskidu – mojego autorskiego projektu muzycznego na zaproszenie Ambasady Polskiej w Stambule, który odbył się 8.12.2014r. w Bazylice św. Antoniego (Stambuł, Turcja).
  • Wielki Koncert Telewizyjny „Santo Subito” – jako solistka – instrumentalistka,  wystąpiłam obok znanych artystów polskiej sceny estradowej, pod batutą Marcina Pośpieszalskiego, który odbył się 19.05.2020r. dla Telewizji Polskiej.
  • Koncert dla węgierskiej telewizji M5 wraz z Angeliką Górny w ramach projektu Kolęd Trzech Narodów. Eger, Węgry.
  • Wielki Koncert Telewizyjny na 100-lecie urodzin Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Jako muzyk solista, towarzyszący polskim artystom takim jak m.in.: Andrzej Lampert czy Alicja Węgorzewska. Koncert odbył się 3.10.2021r. w Muzeum Powstania Warszawskiego. 
  • Koncert Zespołu Królestwo Beskidu, który odbył się w grudniu 2017r. na zaproszenie Ambasady Polskiej w Pekinie.
  • „Wielki Koncert Bożonarodzeniowy we Lwowie”. Jako muzyk improwizujący, solista zaproszona zostałam przez dyrektora artystycznego wydarzenia organizowanego przez TVP. Koncert odbył się 24.12.2021r. we Lwowie. 
  • Jestem autorką artykułów o tematyce fletowej, które pojawiły się w czasopiśmie oraz portalu FOLK 24.
  • „Instrumenty Symboliczne” artykuł o symbolice wybranych instrumentów etnicznych dla dwumiesięcznika oraz portalu Pismo Folkowe, nr 150.
  • „Polifonia Felcistyki Etnicznej” – stypendium Ministra Kultury i Sztuki w ramach misji rozpowszechniania nauki gry w etnicznych zespołach fletowych. Czas realizacji miał miejsce od stycznia do grudnia 2020r. na moich platformach internetowych.
  • „Warsztaty flecistyki etnicznej” – praca w ramach misji rozpowszechniania nauki gry na fletach polskich, w szczególności fletach karpackich i pasterskich. Warsztaty odbywały się od stycznia do grudnia 2020r. w formie online.
  • „Karpaty” –   autorski projekt z udziałem beskidzkich muzyków, gdzie wykonywana jest muzyka romańska.
  • „Polish Soul Plays Flute of Nations” – autorski projekt, którego celem jest rozpowszechnianie tradycyjnych melodii narodów wszelakich. Jednym z takich utworów jest peruwiańska „Valicha” na flet o nazwie cheroquenilla czy Sonidos Maaya mojego autorstwa na kamienny flet majański. Utwory znajdują się na moich platformach internetowych.
  • „Euroazjan” – autorska podróż pustynnymi ścieżkami Izraela przez turecki Stambuł do regionów Morza Czarnego. Melodie zawarte w albumie, który wciąż oczekuje na swoją premierę to impresje, które przyszły do mnie w krajach, w których miałam przyjemność podróżować. 

Poprzez liczne podróże po Polsce i świecie odkryłam, iż ornamentyka to najważniejszy znak danej kultury. Słuchając polskich muzykantów nie tylko fletowych, ale również tych, którzy grają na dudach, gajdach i skrzypcach stworzyłam własną ornamentykę charakteryzującą Polskę, zwłaszcza Podhale i Beskid. Poprzez podróże do Izraela, Irlandii, Szkocji, Norwegii, Bułgarii Chin czy Afryki stworzyłam własną autorską ornamentykę artystyczną, którą przełożyłam na współczesny flet poprzeczny. Jest to rodzaj eksperymentu. Autorską ornamentyką posługuję się wykonując różne utwory z projektów, do których jestem zapraszana. W swojej kolekcji posiadam instrumenty z Ameryki Północnej i Południowej, Meksyku, Romanii, Bułgarii, Armenii, Węgier, Słowacji, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Ukrainy, Indii, Polski, Niemiec, Chin, Japonii, które podczas prelekcji zabieram ze sobą, aby publiczność mogła przyjrzeć się im z bliska.

W swojej twórczości artystycznej mam wiele nagrań, które zrealizowałam na zaproszenie artystów polskich i zagranicznych.